אולי אחד העקרונות החשובים ביותר לשמר לקוחות, ולגרום להם לבקר תדיר בחנות הוא השינוי. שינוי תדיר בנראות החנות, הבלטת והדגשת מוצרים, יצירת אירועים סביב נושאים, והענקת חוויה דינאמית וחיה בעת הביקור, תבטיח מיצוי אופטימאלי של השטח וזמן השהיה של הלקוח בחנות. להלן מובא מדריך קצר לעקרונות השינוי, שהופך להיות העיקרון היחיד, שנשאר קבוע.
שמירה על המינון הנכון
לקוחות "מופגזים" בצבעים, רעשים, מוצרים ואלמנטים, שעלולים להביא לבלבול וחוסר מיקוד.
גם אם הוכנה מראש "רשימת קניות", המבחר, הכמויות והמבצעים עשויים לגרום לרתיעה ואף לנסיגה. יצירת תבנית סביב נושא, כמו צבע, צליל, קבוצת מוצרים, מידוף וכדומה, מאפשרת ליצור סדר וקטגוריות אצל הלקוח, ולהפחית את עוצמת גירוי היתר, שהוא עלול לחוות בעת הכניסה לחנות.
משהו מוכר וטוב
שינויים הם דבר נפלא, אבל לא כאשר נכנסים לסניף המוכר והישן לבצע את הרכישה התקופתית.
מחקרים מצאו, שלקוחות מעדיפים להשקיע מזמנם ומרצם על מנת לחוות ודאות.
שמירה על מיקום קבוע של מוצרי בסיס או עוגן בחנות, כמו גם מיקומי המחלקות, מאפשרת לשמר את עיקרון הוודאות, ולסייע ללקוח להתמצא בחנות בנוחות ובנועם.
אירועים
יצירת קונספט סביב חג, יום מיוחד, או סוף השנה, באמצעות נראות ו- מסחור חזותי, על ידי סטנדים, מדפים ממותגים, במות תצוגה, דלפקים, באסטות, שילוט וכדומה, מאפשרת להעניק ללקוח חוויה של שייכות, וליצור בו את הצורך להיות "חלק מהחגיגה" על ידי האטת הקצב, התעניינות ושהיה ליד הדוכנים לממכר הסחורה המוצעת בהנחה או כחלק מהמבצע. הלקוח משתתף בחגיגה, חווית השירות שלו משתפרת, והוא נכון לשהות זמן רב יותר בחנות ולהגדיל את הקניה הממוצעת שלו.
התאמת המיתוג למסר ולערכים
שמירה על מסר אחיד, אשר תואם את מדיניות הארגון, ערכיו, והרושם שהוא רוצה ליצור בקרב הציבור, מבטיחה את משיכת הלקוחות הנכונים. המיתוג יבוא לידי ביטוי באמצעות אמצעים חזותיים, כגון: שימוש בצבעים, פונטים, הבלטות, תמונות, וכמו כן באמצעות מסרים מילוליים, אשר ראוי, שיעניקו את הרושם הנכון.
"אידאה"- לומדים וחוקרים את השטח, ויוצרים עמך את התוצאה. להזמנת מיתוג נכון, שתואם את האסטרטגיה שלך, צלצל 03-5596803, אנו זמינים עבורך!