תהליך עיצוב של כל חנות או מרכז מסחרי שמקבל לקוחות באופן יום-יומי מחייב מספר שלבים של תכנון ועבודה. עיצוב חנות תכשיטים לא שונה מהבחינה הזאת. באופן גורף, בשביל לעצב ולמתג בצורה שהיא לא רק נאה לעין, אלא גם כזאת שתביא לצמיחה עסקית ולהגדלת המכירות, חשוב מאוד לבצע מחקר ואפיון. לאחר מכן יש להתוות אסטרטגיה וקונספט ולגשת למלאכת העיצוב – של המותג, של המוצר, של החנות או נקודת המכירה עצמן. ככל שהעבודה מבוצעת באופן איכותי, חכם ודקדקני יותר, כך התוצאות יהיו טובות יותר.
אפיון שוק התכשיטים
חשוב להבין מי הם הכוחות הפועלים בשוק התכשיטים, מי המתחרים ואיך דברים עובדים בתיאוריה ובפועל. מה מקום החנות בתוך השוק? אילו תכשיטים היא מוכרת? מה קהל היעד שלה? האם החנות נחשבת ליוקרתית או לכזאת שמציעה תכשיטים סטנדרטיים יותר? אילו שינויים עובר השוק או עשוי לעבור בעתיד הנראה לעין? עיצוב ומיתוג הם לא רק להווה, אלא גם לעתיד הקרוב והרחוק. ככל שלומדים יותר, כך יודעים לקחת החלטות מושכלות יותר ולתכנן אסטרטגיה לכל המיתוג הקמעונאי בכללותו.
אסטרטגיית החנות
השלב הבא בכל הקשור בנושא של עיצוב חנויות תכשיטים הוא למעשה שלב התווית האסטרטגיה. מהם המסרים שיועברו? מה הקונספט השיווקי? מהם ערכי המותג? כיצד פונים ללקוח הפוטנציאלי? כל מה שקשור למיצוב, לבידול ולמיתוג של החנות מתחיל לקבל מענה ספציפי בשלב אסטרטגיית המותג. המותג הוא הבטחה, אז עלינו להבין מה ההבטחה שלנו. יש להתוות אסטרטגיה קוהרנטית שהלקוח יוכל לזהות בקלות. כך אנחנו יוצרים איתו דיאלוג מתמיד וגורמים לו להזדהות מבחינה רגשית ורעיונית עם ערכי המותג.
עיצוב שפת המותג
בשלבים הבאים אנחנו עוסקים למעשה בכל עולם התוכן הוויזואלי. בהתחלה בעיצוב שפת המותג – שפת הצילום והאיור, השפה המילולית, השפה התלת ממדית, הצבע, הלוגו, הטיפוגרפיה – ועוד. לאחר מכן עוסקים בעיצוב כלי הטמעה – עיצוב נקודות המפגש ונקודות ההשקה בין הלקוח לבין המוצר, הן בחנות עצמה והן בכל צורות השיווק והפרסום הדיגיטלי והקלאסי, לרבות עיצוב האריזה עצמה.
חברת אידאה, המתמחה בעיצוב ומיתוג קמעונאי, תשמח לשמוע מכם במספר הטלפון 03-5596803 או בפנייה בלחיצה בכפתור. אנחנו מעסיקים את מיטב אנשי המקצוע ונשמח לעצב את חנות התכשיטים שלכם או כל חנות אחרת באופן המרשים, הנכון והמקצועי ביותר.